İstiklâl Marşımıza bugüne değin kim, ne gözle bakmış? İstiklâl Marşımız hakkında kim, ne zaman, ne söylemiş, ne yazmış? İstiklâl Marşı Derneği olarak biz; “İstiklâl Marşı Arşivi” başlığı altında bu suallere cevap verecek bir arşiv hazırlıyor, esasen bir çetele tutuyoruz. Türkiye’de asıl mesele İstiklâl Marşı’nın "kim"in "ne"si olduğu meselesidir. Mesela bugün “seçim süreci”nde verilen vaatlerin biri ikisi değil hepsi İstiklâl Marşı aleyhinde yani Türkiye aleyhindedir. Zira dün, “Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar” diyen İstiklâl Marşı rağmına “muasır medeniyetler seviyesine ulaşmak” isteyenler bugün o seviyenin üstüne çıkmaktan bahsediyor. Dünden bugüne İstiklâl Marşı aleyhtarlığı kesintisiz devam ederken, arada kaybolan şey ise seviye mefhumudur. "İstiklâl Marşı Arşivi" çalışmamız dolayısıyla, Derneğimizin İstiklâl Marşı hakkında yazıp söylediklerinin emsalsiz olduğunun da fark edileceğini umuyoruz.
Arşiv sayfalarına aşağıdaki bağlantı adresinden erişebilirisiniz.
TİYO Yayıncılığın on üçüncü kitabı “Küfrün İhsanı Olmaz”ın yeni kapağı ile yeni baskısı yapıldı.
TİYO'nun ilk kitabı olduğu gibi Fahri Genel Başkanımız Şair İsmet Özel'in okunurken hem sağdan hem de soldan başlanan ilk kitabı da olan “Desem Öldürürler Demesem Öldüm”ün yeni baskısı yeni kapağı ile yapıldı.
İstiklâl Marşı Derneği Konya Şubesinin neşrettiği HANYALI KONYA mecmuamızın üçüncü sayısı çıktı.
İstiklâl Marşı Derneği'nin hazırladığı “Türkçeden İslâm’a Giriş” serimizin ilk kitabı “TÜRKÜN DİLİ KUR’AN SÖZÜ”nün kelimelerin geçtiği ayetlerin ilavesi ile genişletilmiş yeni baskısı neşrolundu.
TİYO’nun "Türkçe’den İslâm’a Giriş" serisinin onuncu kitabı "Sınıf Bilinci"nin Kış nüshası neşrolundu.
"Türk Varlığına Sarılmak" paneli 28 Şevval 1443 (29 Mayıs) Pazar günü İstanbul'da yapıldı.
Hıristiyan takvimine göre 1942 yılında bağımsız kelimesi müstakil kelimesi yerine teklif edilince Refik Halid "Bağımsız denilince göz önüne ipini koparmış yahut henüz ipi takılmış haşarı bir at veya keçi geliyor." demişti.
Hicreti başlangıç kabul etmek dünyayı Müslim-gayrimüslim olarak ikiye ayırmak, takvim olarak İslam takvimini, saat olarak İslam saatini ve yazı olarak İslam yazısını benimsemek demektir.